Rok szkolny 2020/2021
Oficjalne wyniki XV edycji Konkursu Informatycznego „Bóbr”. Mamy Laureata!
XV edycja Konkursu Informatycznego Bóbr
W dniach 10, 12 i 13 listopada 2020 r. uczniowie naszej szkoły brali udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym Bóbr, który ze względu na pandemię COVID-19 miał w tym roku formę zdalną. Uczniowie biorący udział w konkursie rozwiązywali zadania w domu.
Najlepsze wyniki w naszej szkole uzyskali:
|
|
Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom za udział w tegorocznej edycji Konkursu Bóbr i życzymy dalszego rozwijania swoich uzdolnień.
Rok szkolny 2019/2020
KOŁO INFORMATYCZNE KLAS 1-3
Na zajęciach koła informatycznego dla klas 1-3 dzieci pracowały w programach Paint, Writer i Scratch. Uczestniczyły w kursie programowania w Studio.code.org z ulubionymi postaciami popularnych gier i kreskówek, uczyły się programowania robota DOC-a, w Scratchu oraz podczas zabawy z grą edukacyjną Scottie Go!
Dzieci przygotowywały się do udziału w konkursach informatycznych:
WYNIKI XIV MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO BÓBR
W dniach 13, 14 i 15 listopada 2019 r. został przeprowadzony w naszej szkole konkurs Bóbr. W konkursie wzięło udział 42 uczniów w trzech kategoriach wiekowych.
Poniżej przedstawiamy wybrane wyniki uczestników.
Rok szkolny 2018/2019
OPOLSKA LIGA ROBOTÓW 2018/19
29 listopada 2018 r. Jakub Pawlik z klasy 6A zajął I miejsce w konkursie Opolskiej Ligi Robotów w kategorii: Lego Way Finder. Kuba pokonał konkurencję i zdobył złoty medal. Serdecznie Gratulujemy!!!
Rok szkolny 2017/2018
ROBOT
Robotyka to super zabawa i niezapomniane wrażenia!
GAZETKA
W pracowni informatycznej powstała gazetka o programach i projektach, które tworzymy na lekcjach informatyki.
ROBOTYKA 2017/2018
Kolejne zdjęcia z zajęć.
ROBOTYKA
Fotorelacja z zajęć.
ROBOTYKA
Prezentujemy nasze osiągnięcia.
TWORZENIE ANIMACJI
Uczniowie klasy czwartej tworzyli ciekawe animacje komputerowe w programie Edytor postaci.
ANIMACJA HANI
ANIMACJA KINGI
PTAPTUŚ :)
Budowa modelu według własnego pomysłu. Konstrukcja nazywa się Ptaptuś.
ROBOTYKA
Podczas Robotyki uczniowie pracują z zestawami klocków LEGO WeDo i LEGO MINESTORM EV3. Uczniowie budują konstrukcje z klocków łączą ją z silnikami i czujnikami a następnie za pomocą kabla USB łączą wybraną konstrukcję z komputerem. Ostatnim krokiem jest zaprogramowanie robota. Na zajęciach do programowania robotów wykorzystywane są programy Scratch i LEGO MINDSTORM EV3.
KOŁO INFORMATYCZNE
Uczniowie podczas zajęć koła informatycznego chętnie przyswajali podstawy programowania podczas pracy w programach Scratch i Baltie oraz tworzenia animacji komputerowych w programach Scratch i Edytor postaci.
Wcześniejsze wpisy
Uczniowie na zajęciach komputerowych budowali różnorodne obiekty z klocków lego sterowanych komputerowo. Gotowy obiekt po napisaniu odpowiedniego programu i podłączeniu za pomocą kabli USB do komputera mógł się poruszać, wydawać dźwięki, komendy oraz efekty świetlne. Ćwiczenia z programowania w Scratch rozwijały zainteresowania uczniów.
Uczniowie klas IV-VI w ramach zajęć Koła Informatycznego uczestniczyli w ciekawych zajęciach. Tematem zajęć był „Magiczny świat robotów - cyfrowa inteligencja”. Uczniowie mogli poznać magiczny świat współczesnej techniki oraz zbudować za pomocą profesjonalnych zestawów klocków Lego wielozadaniowego robota jednocześnie świetnie się bawiąc.
Do budowania robota nie trzeba mieć specjalnych zdolności, wystarczy ciekawość świata i chęć spróbowania czegoś nowego. Tworzyliśmy, a potem „ożywialiśmy” nasze roboty bawiąc się i poznając tajniki tego cyfrowego świata. Naszą przygodę z robotami i klockami Lego będziemy kontynuować na zajęciach Koła Informatycznego. To naprawdę nic trudnego i świetna nauka przez zabawę!!!
Uczniowie z klas I-III podczas zajęć koła internetowego rozwiązywali quizy ortograficzne, krzyżówki, zagadki, rebusy, przygotowali rysunki w programie Paint. Podczas koła internetowego największym zainteresowaniem cieszyły się strony internetowe z kolorowankami oraz grami edukacyjnymi. Zajęcia prowadzi pani Danuta Górska.
Uczniowie w ramach koła informatycznego przygotowali prezentacje multimedialne w programie Power Point na temat "Moje Marzenie". Prezentacje zostały wykonane na bardzo wysokim poziomie, zawierały tabele, rysunki, pieczątki ozdobne oraz animacje niestandardowe. Trwają przygotowania do konkursu TI oraz konkursu Bezpieczeństwo w Internecie rozwiązujemy ciekawe testy, liczymy w systemie dwójkowym oraz kręcimy filmy.
Uczniowie na lekcjach zajęć komputerowych przygotowali kartki świąteczne bożonarodzeniowe w edytorach graficznych takich jak: Tux Paint, Paint, Mały Malarz. Wystawa prac w sali 11, na III piętrze oraz w bibliotece szkolnej. Prace były przepiękne, wszystkim uczestnikom gratulujemy ciekawych pomysłów.
Na zajęciach Komputerowe ABC uczniowie przygotowywali rysunki o różnorodnej tematyce w edytorach graficznych: Tux Paint, Mały Malarz, Paint. W rankingu ulubionych programów bezkonkurencyjnie wygrał program Tux Paint, który posiada funkcję pieczątek o tematyce z różnych dziedzin nauki i sztuki.
Uczniowie rozwiązywali krzyżówki oraz zagadki i rebusy informatyczne multimedialne internetowe. Tworzyli programy sterujące postaciami na scenie w programie SCRATCH.
Podsumowanie Projektu Nowe Technologie na Usługach Edukacji. Przy pomocy programów Microsoft Word, Power Point, Movie Maker, XnView grupa przygotowała ciekawe prace: prezentacje multimedialne o zabytkach miasta Opola oraz albumy i plakaty, na których zawarte zostały najciekawsze informacje autorstwa grupy oraz posługiwali się nowoczesnymi urządzeniami: skanerem, tabletem, tablicą interaktywną, aparatem fotograficznym. Wykonane prace pokazały dużą inicjatywę, pomysłowość i zaangażowanie uczniów. Uczestnicy projektu mieli okazję do wymiany doświadczeń i własnych spostrzeżeń.
Cele szczegółowe:
Klub Internetowy poleca ciekawe rebusy, krzyżówki, zagadki, kolorowanki, testy i quizy informatyczne
Cele zajęć informatycznych:
Zadania: